Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Moje dokola opakované šaškárny se neliší od novoročního projevu 1

Vážení a milí spoluobčané, moji milí čtenáři. Na rozdíl od jiných mně nekončí mandát na tomto světě, přesto bych rád vše shrnul ve svém projevu. Při pohledu do let minulých nebudu zastírat některé chyby, které se mi často stávaly při pokusech o transformaci mého života. Vím, že se budu opakovat, sám se opájející svým vrtošením v rádoby krátkých, ale vtipných glosách, kterými jsem nudil do omrzení své okolí. I vy máte možnost si jen tak ťuknout na čelo a nečíst moje zmatené povídání Od kolébky k rozptylové loučce. Mou obvyklou poznámkou v žákovské knížce bylo ,,Soustavně vyrušuje a dělá ze sebe šaška,,

Proč jsem se narodil v novogotické porodnici u Apolináře, když starší bratr spatřil světlo světa v empírovém zařízení na Štvanici? Stavitelské slohy nehrály vůbec žádnou roli. Bratr vystudoval matfys na pražském Karlově, což je pomalu za rohem od Apolináře. A já studoval velice nerad, proto jsem raději chodil za školu na Štvanici.

On byl premiantem na školách všech stupňů, tudíž mezi spolužáky neoblíben, ale doma hlazen po chytré kebuličce. Já zase jako šašek třídy se těšil přízni svých souputníků a doma lískán po palici pitomé.

On se jednou týdně oblékal do khaki hastrošárny a pochodoval s vysmátými spolubojovníky někam směrem ke cvičáku, kde se tak maximálně učili si přišroubovat chobot k plynové masce. Uondáni výcvikem se po rozchodu přeli o to co jest větší hloupost. Katedra marxismu lenismu nebo čest být vojákem ČSLA. Nedivte se, byli to vysokoškoláci, budoucí inteligenti a mluvili spisovně. Ti dnešní by jen procedili ,,pche vobojí je čurákovina,,. A jen tak na závěr, raději předstíral stále dokola u slavné komise, že se nějak necítí na to, aby unesl ukrutánskou tíhu aspirantských výložek na ramenou. Raději mu dali modrou. Mně si však nějak oblíbila odvodní komise, usoudila, že bych mohl být zdatnou oporou Varšavské smlouvy a vyřkli jednohlas mně tak dobře známý povel Abtreten! Další!

Zde naše bratrské podobenství dostalo Rozchod! A každý jsme šli svou cestou.

Jak já se třásl strachy, kampak asi půjdu vojančit. Jako Čech jsem se bál Slovače, jen tam ne. Určitě se stále chodí na Slovensko z trestu, kolikrát já tohleto jen slyšel. Já hlupák nevěřil na osud. Praha má na své fangli žlutou a červenou a stejné barvy mají České Budějovice.

Kdybyste věděli moje milované Budějky, jak vás mám od té doby rád.  

Autor: Ladislav Smrčka | úterý 1.1.2013 22:44 | karma článku: 10,29 | přečteno: 766x
  • Další články autora

Ladislav Smrčka

I když jsem starý vůl, mám rád novoty. Prima je moje telka.

Jsem okouzlen rozmanitostí nápadů, jak tato stanice myslí na nás, kteří nemají vylézat z hrobů a když už, nepřeje si její management, abychom o něco zajímavého byli stařeckou zapomnětlivostí ochuzeni.

2.7.2014 v 15:44 | Karma: 12,24 | Přečteno: 791x | Diskuse| Ostatní

Ladislav Smrčka

Vítejte ve sklepě aneb kartinky ze země, kde je možné všechno.

A pro některé je stále tou zemí, že není žádné jiné, kde se člověku tak volně dýše. Země, kde se lže, jako když ΠΡΑΒΔΑ tiskne.

7.5.2014 v 15:25 | Karma: 16,54 | Přečteno: 506x | Ostatní

Ladislav Smrčka

Jak "vědecky" obohatit mykologii o houbu, která neví čí vlastně je

Dostal jsem k narozeninám veselý houbový stolní kalendář, kterému vévodí na přední straně statný pravák. Ale tím všechna krása končí.

4.5.2014 v 16:17 | Karma: 7,35 | Přečteno: 419x | Ostatní

Ladislav Smrčka

Také máte stejný pocit, že vás mnozí novináři mají za vola?

Nechci si přihřívat polívčičku a nasazovat oslí uši panu generálnímu veřejnoprávnímu. Ale když začaly dostihy sledovanosti mezi ČT, Novou a Primou, řečeno slovy koňařů majitel stáje Dvořák dal order žokejům a jezdcům v sedle ČT, aby zadržovali koně.

29.4.2014 v 18:25 | Karma: 14,65 | Přečteno: 596x | Ostatní

Ladislav Smrčka

Když se nad lůžkem houpá hrazda a připomíná rameno šibenice.

Stačí rok strávený na nemocničním lůžku a vaše nálady se mění podle míry informací, ze kterých si sestavujete pomyslný horoskop nejen na den, týden, měsíc, rok nebo dva.

29.4.2014 v 14:34 | Karma: 12,08 | Přečteno: 667x | Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Izrael zaslal Hamásu reakci na postoj k ukončení války, hnutí žádalo příměří

27. dubna 2024  7:07

Palestinské hnutí Hamás uvedlo, že v sobotu dostalo od Izraele oficiální odpověď, která se týká...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

  • Počet článků 65
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1050x
Rentiér s úsměvem idiota při pohledu na výměr ČSSZ a majitel elektrického invalidního vozíku, budícího zájem dětí a závist dospělých.

Seznam rubrik