Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nejsem senilní, neslintám, mám rád neplechu a myslím na dlabanec

Mnoho mých čtenářů může mít dojem, že celý můj svět se točí kolem jediného. Malůvku, kterou označil trefně Karel Čapek za mezinárodní kosočtverec jsem přestal čmárat křídou kde se jen dalo asi v sedmi letech. Dnes ji ryjí, píší fixou anebo kreslí sprejem kdekoliv školáci, kteří brzo dostanou průkazy totožnosti, ale také mentálové s právem volit.

Radost neudělám těm, kteří mne považují za chlípného staříka, který kdyby mohl, tak sleze z popojíždědla a bude páchat vilnosti takové, že čtenářská obec nevyjde z údivu nad mou další pikanterií. Měl jsem vážné obavy, že můj článek nebudete číst, protože jsem porušil zákony. Nebojte se, ten čtverec namalovaný méně zručnou rukou nadaného chlapce prošel s malým přimhouřením bdělého oka admina. Nevím co bude s okem dohlížejícím nad kodexem, ale mám tuchy, že z onoho dítěte bude možná akademický malíř. I když nebude, stejně se pak bude panečku divit, že je žena tvarována poněkud jinak, rozkošněji k zulíbání.

Ono se to se mnou táhne od ranného dětství, jako by mne nic jiného nedokázalo napadnout. Jiné robátko, když dostane bubínek, buší do něj a mlátí, protože je to fajnovější rámus než s máminými pokličkami. Nelišil jsem se od jiných dětí, které z čehokoliv odposlechnutého vytuší to líbivé. A tak jsem si paličkami udával tempo k říkánce "Tvuše bubeníšek tvuše na vuata, pfišla mu otevfít venská nauatá". Té radosti co bylo na starém bělidle, půjdu do školky a bylo by dobré umět počítat aspoň do dvaceti. Já už pokročil, nešišlal a uměl dokonce násobit, představte si to, do jednadvaceti i bez počítadla "Třikrát sedm dvacet jedna, roztáhněte pěkně stehna" a čím víc se domovnice smála, já přidával "dejte chlupy na stranu, ať se do vás dostanu". To bylo dílo, otec mě párkrát přetáhl řemenem tak, že jsem potom chodil s nohama od sebe a bez říkánky.

To ale neznamenalo, že jsem se jazykově nekultivoval a dál si nerozšiřoval obzor. Dávno jsem si nehrál na vojáčky a nedělal pif pif pif, při lepší výzbroji ra ta ta ta, ale touha dělat muziku, tu jsem měl zadřenou pod kůží. Dělal jsem v té době v divadle a v čase prázdnin také naproti našemu domu přes dvůr nacvičovalo torzo filharmonie nebo jiné těleso Dvořákovy Slovanské tance a obzvlášť k jednomu jásavému bůhví jakého čísla mne napadla slova "Anka vystrč prdel hosti jdou, hosti jdou, já ji nevystrčím až přijdou, až přijdou". Ti co postávají na bidýlku s partiturou v ruce vědí, že to bylo libozvučné. Že něco podobného stvořil přede mnou velký Beethoven se Schilerrem jsem tehdá neměl ani ánung. Blíží se volba hlavy státu, je to sice staré minimálně padesát let, třeba by se to ujalo při fanfárách z Libuše "Pitná voda ze záchoda, kdo ji pije dlouho žije", to si jistě fungl nový a mluvící menšinou s těmi všemi stejskaly v koalici s růžovými troubadůry volený pan soudruh prezident radostí poskočí.

Já nevím proč mně tohle zůstalo a táhne se za mnou jako červená nit. Jdu kolem potoka v hlubokých brdských lesích, jmenuje se Brdlavka a já ho musím hlubokomyslně přejmenovat. Tam v Beskydech v okolí Bílé teče Smradlava i Malá Smradlava, nemusím nic korigovat, obojí pojmenování je přiléhavé. A její přítok stékající z hor Čurabka nemá chybu. 

I na mojí milované Šumavě blízko blizoučko Sušice je samota Kakánov s malou autobusovou zastávkou, prý se hrstka asi 4 ½ obyvatel cítila poškozena na cti, snad blbejch luftpražáků žádajících o přejmenování na Kokánov. Tůdle nůdle, ta zastávka se nýčko jmenuje Žihobce, odb. Šimánov.

Copak já za to můžu, že je samota kdesi u Čachrova Šukačka? Nemusíte se bát, nevím jestli ještě platí něco o tom sovětském psovi, který slintal podle nějakých reflexů. To prosím pěkně je můj případ, já už sliním jen při řečech o jídle a nemusí blikat žárovka. Dříve jsem raději nadzvedával sukně, nyní pokličky. A že jsem dnes nepsal vůbec nic o jídle? Tady je tolik těch blogerek, které rády oslňují, proč bych se měl někam cpát. Mně těch dvacet let u plotny stačilo, internetovou popularitu přenechávám jiným.

Teď nevím, jestli mám psát o Šupovi a Šukovi, ono to skutečně vypadá opravdu tak, jako když na nic jiného nemyslím.

Na Nový rok o slepičí krok, na Tři krále o hodinu dále, to se nám ten den hezky prodlužuje. Kdybych byl býval věděl, že budu psát na tohle téma, tak bych psal před měsícem Lucie v noci u pyje. Já fakt za to nemůžu, je to ve mně zadřené pod kůží.

Ale nejsem sám, tolik nových přibývajících zobrazení obého přirození a smělých popisek v pomalovaném výtahu je potěšující, já byl na muziku, tihle jsou nadaní výtvarně. Ale něco mi vrtá hlavou, škola vedle je s rozšířenou jazykovou výukou. Ale těch nadaných teenagerů je škoda, mohli by z nich být akademičtí malíři či malířky.

Hlupáků je dost, ale nový Chittussi nebo Braunerová chybějí.

Autor: Ladislav Smrčka | úterý 8.1.2013 11:31 | karma článku: 11,36 | přečteno: 894x
  • Další články autora

Ladislav Smrčka

I když jsem starý vůl, mám rád novoty. Prima je moje telka.

Jsem okouzlen rozmanitostí nápadů, jak tato stanice myslí na nás, kteří nemají vylézat z hrobů a když už, nepřeje si její management, abychom o něco zajímavého byli stařeckou zapomnětlivostí ochuzeni.

2.7.2014 v 15:44 | Karma: 12,24 | Přečteno: 791x | Diskuse| Ostatní

Ladislav Smrčka

Vítejte ve sklepě aneb kartinky ze země, kde je možné všechno.

A pro některé je stále tou zemí, že není žádné jiné, kde se člověku tak volně dýše. Země, kde se lže, jako když ΠΡΑΒΔΑ tiskne.

7.5.2014 v 15:25 | Karma: 16,54 | Přečteno: 506x | Ostatní

Ladislav Smrčka

Jak "vědecky" obohatit mykologii o houbu, která neví čí vlastně je

Dostal jsem k narozeninám veselý houbový stolní kalendář, kterému vévodí na přední straně statný pravák. Ale tím všechna krása končí.

4.5.2014 v 16:17 | Karma: 7,35 | Přečteno: 419x | Ostatní

Ladislav Smrčka

Také máte stejný pocit, že vás mnozí novináři mají za vola?

Nechci si přihřívat polívčičku a nasazovat oslí uši panu generálnímu veřejnoprávnímu. Ale když začaly dostihy sledovanosti mezi ČT, Novou a Primou, řečeno slovy koňařů majitel stáje Dvořák dal order žokejům a jezdcům v sedle ČT, aby zadržovali koně.

29.4.2014 v 18:25 | Karma: 14,65 | Přečteno: 596x | Ostatní

Ladislav Smrčka

Když se nad lůžkem houpá hrazda a připomíná rameno šibenice.

Stačí rok strávený na nemocničním lůžku a vaše nálady se mění podle míry informací, ze kterých si sestavujete pomyslný horoskop nejen na den, týden, měsíc, rok nebo dva.

29.4.2014 v 14:34 | Karma: 12,08 | Přečteno: 667x | Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Zemřel Robert Kvaček. Spisovateli a uznávanému historikovi bylo 91 let

27. dubna 2024  10:10,  aktualizováno  10:24

Ve věku 91 let zemřel historik a spisovatel Robert Kvaček. Ten patřil k největším osobnostem...

Rusové v noci ničili ukrajinskou infrastrukturu, znovu útočili i na Charkov

27. dubna 2024  8:05,  aktualizováno  10:03

Sledujeme online Rusko v noci na sobotu zaútočilo na energetickou strukturu Ukrajiny. Ve třech oblastech poškodili...

Neapol zasáhlo zemětřesení o síle 3,9. Ohnisko se nacházelo na svahu sopky Vesuv

27. dubna 2024  9:52

Oblast kolem sopky Vesuv nedaleko jihoitalské Neapole v sobotu ráno zasáhlo zemětřesení o síle 3,9....

Veřejnoprávní média by neměla mít zisk z reklamy, zní z Asociace komerčních televizí

27. dubna 2024  9:41

Mediální manažerka Klára Brachtlová už rok stojí v čele Asociace komerčních televizí (AKTV). Tu...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 65
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1050x
Rentiér s úsměvem idiota při pohledu na výměr ČSSZ a majitel elektrického invalidního vozíku, budícího zájem dětí a závist dospělých.

Seznam rubrik