Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kdo se může podívat bez uzardění na svou minulost?

Proč nejsem komunistou ani vlezprdelkou. I ty Brute? I ty, má svatá dobroto? Jaký je rozdíl mezi vrahem a ženou, která si jen přihodila své polínko do ohně? Na volební prezidentské kampani si zase přihřívají svou polívčičku myšlenkoví pohrobci Gottwalda a Husáka, protože oni nejsou jako my a tak opět kázají vodu a pijí víno, zatímco my slušní a poctiví jsme pomýlení a nechceme se už stydět sami před sebou a svými dětmi. Jsme my ti hlupáci, kteří se nebojí jít stále proti zdi novodobého establischmentu a věříme, že to jde a něco se změní? 

Bojím se všech těch nových přisluhovačů a politických šejdířů v barvách nejen dělnické krve, ale také myšlením zrůžovělých národních frontmanů a překabátěnců, kteří za mne zas chtějí dýchat. Bylo mi čtyřicet, když volali studenti Kdo? Když ne my! Kdy? Když ne teď! Lenin měl pravdu, revoluce jsou opravdu lokomotivami dějin. A já děkuji mladým, že to byli oni, kteří pozvedli svůj hlas a mlčící většinu vytrhli z letargie, držení huby a kroku. Vždyť si většina lidí myslela, ono se nedá nic dělat, nic se nezmění a chleba levnější nebude. A tak raději vzdychala na svých chatách a daleko od civilizace „ vono to nejde „ nebo dělala tichý odboj pod peřinou.

Proč o tom píšu? Člověk nemá právo se vzdávat, naděje umírá poslední a já to světýlko na konci svého tunelu ještě nechci zhášet. Je dobré vytěsňovat z paměti ledacos z naší minulosti a zapomenout na úderná hesla, která jsme dobrovolně nebo proti své chabé vůli volali „ My jsme mládež nová, mládež Gottwaldova „. I já byl dobrý jako mouřenín a splnil roli toho třetího vzadu, černé ovce nejen třídy, ale celé ubudované společnosti. Musel jsem ovšem při téhle slavnostní besídce šátkování pionýrů udělat tři kroky vpřed a navázat na větu lotra po mé pravici z Ódy na velkého vůdce a zadeklamovat svůj text „ Malý Soso Džugašvili rád se učil „ a ustoupit vzad. Tedy spíše do pozadí, protože jsem se přifařil k zavrženíhodnému triumvirátu. Nikdo z nás tří šátek neviděl a tak se to s námi vyvrženci táhlo. Syn lékaře zemřel na leukémii po převýchově v chemičce a nezachránil ho ani pan profesor Švejcar a jeho švýcarští kolegové. Syn advokáta se oběsil sám bez jakékoliv pomoci, když se jako primus nedostal na práva. A já syn nepodajného pracujícího inteligenta se protloukal životem jak se dalo. Že jsem nesměl studovat a všechno doháněl četbou chytrých knih? No a co, neskončil jsem v páté obecné, tak na co si stěžuju, vždyť jsem mohl i gympl navštěvovat. Že ale jen do té chvíle, než jsem narazil na třídního učitele, pro kterého jsem byl nepřítelem číslo 1? Čtyři kulaté nedostatečné, z matematiky, algebry, deskriptivy a fyziky, kdyby tento soudruh vyučoval ještě chemii, tělocvik a hudební výchovu, bylo by to sedm kulí jako v Sarajevu.

Proběhlo pár voleb do zastupitelství, nyní čeká volba prezidenta o to zajímavější, že si ho někteří opravdu zvolí a ti ostatní budou vrkat. Nevyhraje ten nejlepší ani náhodou, to jen matematická pravděpodobnost zvolí toho, který svými řečmi bude mistrně zakrývat svoje nedostatky a tím si získá oblibu u voličstva, které taky by raději na mnoho věcí zapomnělo, když ne přímo zatloukalo. Nepamatovalo se, bůhví jaké to bylo, ostatní nebyli o nic lepší, že jsem někde seděl, každý z nás někde seděl. Vy v lágru, no to máte smůlu, když se kácel les, třísky létali. Já taky seděl, jenže ve vyprděném fotelu, dohlížel na vás a pršelo mi štěstí.

Každá poctivá česká rodina měla ve svém středu dvě černé ovce, komunistu a emigranta. S takovou moderní historickou skutečností se dá dobře nakládat. Znám jednoho, který sloužil ve vysoké funkci na nejhlídanější zaminované čáře, samozřejmě synáčkovi zdejší poměry moc nevoněly, tak vzal roha. Nyní žije v LA, určitě nuzuje, protože vzkazuje po telefonu, u nás je táto všechno v pořádku, máme se dobře, já jen nesouhlasím s Buschovou administrativou. Tak to vidíte pane Smrčka, že je všude chleba o dvou kůrkách, přece se s ním nebudu handrkovat. Považuju ho sice za relikt doby, ale jednoho z mála, o kterém se dá říct, to je stále ještě starý poctivý komunista, který nedal nikdy rozkaz k palbě. Jeho názory mu nezazlívám, každý žije v nějaké iluzi.

I mou iluzí je, že jiného ještě krásnějšího dne skutečně odejdou, když to nevyšlo poprvé. A půjdou se historicky znemožnit na všechna ta místa, kde nadělali paseku. Joj to bude veselé rozlehlé kolumbárium doslova od Šumavy k řece Moravě. Měli být už několik let politickými mrtvolami, ale při každé příležitosti vypadne další kostlivec ze skříně. Nemají oni to heslo I kdybychom padli všici, vstanou noví bojovníci? Byly to naivní revolucionářské představy, že zmizí se starou generací. Každý má něco zakódovaného v genech a tady je tolik ještě volných míst u koryt. U žlabu, za ohradou s ostnatého drátu pod proudem, kterým tekly potoky krve a bezpráví. Jen hltejte plnými doušky, když byl národ důvěřivý a neposlal vás přinejmenším na převýchovu do táborů.

Každý z nás by si měl zamést před vlastním prahem. Kdo jsi bez viny, hoď kamenem. Dokážeš se podívat pravdě do očí? Nenadávej na zrcadlo, když máš křivou hubu.

Kdo mne zná, ví o čem mluvím. Já nečekal se svými klíči až přijde ta chvíle a bude to tutovka. Dostal jsem mockrát po hubě obrazně i doslova a na chvíli, kdy na mně řval oštítovaný udata ty stará píčo, já tě naučím a mydlil mě bezbranného metrovým obuchem polské výroby po hlavě nezapomenu. Nemít kapuci s vložkou, byl by ze mě dement s hubou jako sekaný biftek.

Nebudu psát o příkoří, nebyl jsem sám, kdo kdy něco napsal a ještě se pod to podepsal a pak se divil. Mně doporučili doktoři, abych relaxoval na čerstvém vzduchu, trvalo to pěkných pár let. Husák a Štrougal byli zkušení doktoři, mohu je doporučit. I.a jakostní třída, ve skutečnosti mravně shnilý odpad společnosti.

Proč bych měl volit někoho, kdo se třese na pořádný kus politického žvance, který nebude ani mým představitelem a myslím i mlčící většiny slušných a poctivých lidí. Věřím, že těch skutečně slušných voličů je víc, než těch, kteří také mají aspoň snídaňové máslo na hlavě v domnění, že jejich kandidáti budou pro občany stravitelnější. 

Vím, že to bude prašť jako uhoď, jeden trochu noblesnější bývalý komunista, který se dívá raději dopředu anebo ten druhý rádoby rozšafnější s knížkou ukrytou v kořenech stromu. Už víte proč jej tak láskyplně hladí ?

Neplivu po nich jedovatou slinu, to co si o nich myslím, bych vyjádřil pregnantněji.

Nestydím se za své názory, mne oslovil slušný a poctivý politik. Že si občas zdřímne jej ctí, já bych z řečí ostatních taky usnul, neb mlátí prázdnou slámu ve společenských oblecích, aby ukázali, že jsou něco víc. My Češi si rádi děláme z vrchnosti špumprnágle, na něj by se dobře vymýšlely fóry a kníže pán by nám poddaným blahosklonně kynul. Kníže pán v obleku s motýlkem na nočním výmlatu, není on jako jeden z nás? Takovej lidovej.

Autor: Ladislav Smrčka | čtvrtek 10.1.2013 15:30 | karma článku: 12,78 | přečteno: 734x
  • Další články autora

Ladislav Smrčka

I když jsem starý vůl, mám rád novoty. Prima je moje telka.

Jsem okouzlen rozmanitostí nápadů, jak tato stanice myslí na nás, kteří nemají vylézat z hrobů a když už, nepřeje si její management, abychom o něco zajímavého byli stařeckou zapomnětlivostí ochuzeni.

2.7.2014 v 15:44 | Karma: 12,24 | Přečteno: 791x | Diskuse| Ostatní

Ladislav Smrčka

Vítejte ve sklepě aneb kartinky ze země, kde je možné všechno.

A pro některé je stále tou zemí, že není žádné jiné, kde se člověku tak volně dýše. Země, kde se lže, jako když ΠΡΑΒΔΑ tiskne.

7.5.2014 v 15:25 | Karma: 16,54 | Přečteno: 506x | Ostatní

Ladislav Smrčka

Jak "vědecky" obohatit mykologii o houbu, která neví čí vlastně je

Dostal jsem k narozeninám veselý houbový stolní kalendář, kterému vévodí na přední straně statný pravák. Ale tím všechna krása končí.

4.5.2014 v 16:17 | Karma: 7,35 | Přečteno: 419x | Ostatní

Ladislav Smrčka

Také máte stejný pocit, že vás mnozí novináři mají za vola?

Nechci si přihřívat polívčičku a nasazovat oslí uši panu generálnímu veřejnoprávnímu. Ale když začaly dostihy sledovanosti mezi ČT, Novou a Primou, řečeno slovy koňařů majitel stáje Dvořák dal order žokejům a jezdcům v sedle ČT, aby zadržovali koně.

29.4.2014 v 18:25 | Karma: 14,65 | Přečteno: 596x | Ostatní

Ladislav Smrčka

Když se nad lůžkem houpá hrazda a připomíná rameno šibenice.

Stačí rok strávený na nemocničním lůžku a vaše nálady se mění podle míry informací, ze kterých si sestavujete pomyslný horoskop nejen na den, týden, měsíc, rok nebo dva.

29.4.2014 v 14:34 | Karma: 12,08 | Přečteno: 667x | Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Bystroň tvrdí, že balíčky od Ruska nedostal. Stěžuje si, že se stal obětí kampaně

27. dubna 2024  9:12,  aktualizováno  9:25

Poslanec Alternativy pro Německo (AfD) Petr Bystroň se ohradil proti článku magazínu Der Spiegel,...

Kanada přispěje české iniciativě na dělostřeleckou munici. Přidá i na drony

27. dubna 2024  8:55

Kanada poskytne další peníze na ukrajinskou výrobu dronů a na českou iniciativu, jejímž cílem je...

Rusové v noci ničili ukrajinskou infrastrukturu, znovu útočili i na Charkov

27. dubna 2024  8:05

Sledujeme online Rusko v noci na sobotu zaútočilo na energetickou strukturu Ukrajiny. Ve třech oblastech poškodili...

V Česku přibývá nakažených malárií, nemoc si lidé vozí z dovolené

27. dubna 2024  7:29

Po útlumu v době covidu-19 opět roste počet Čechů, kteří se v zahraničí nakazili malárií. Loni jich...

  • Počet článků 65
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1050x
Rentiér s úsměvem idiota při pohledu na výměr ČSSZ a majitel elektrického invalidního vozíku, budícího zájem dětí a závist dospělých.

Seznam rubrik